Misir və İsrail Süveyş kanalına alternativ düşünürlər

63

Aprelin 6-da qismən təkrarlanan nəhəng “Ever Given” konteyner gəmisi və 23 -də Süveyş kanalında meydana gələn  nəqliyyat çöküşü, həmçinin İsrailin Qara dənizdəki İran gəmilərini dəniz minaları ilə zədələyən terror aktları  , dünya ictimaiyyətini bu beynəlxalq dəniz nəqli arteriyasına mümkün alternativ axtarmağa məcbur edirlər.

Asiya ilə Avropa arasında malların daşınması üçün Şimal Dəniz Yolunun ən sürətli istifadəsinin aktiv bir müzakirəsi fonunda  , Misir və İsrail Süveyş kanalının problemlərinə həll yolları axtarırdılar.

Misir Ərəb Respublikasının Prezidenti Əbdülfəttah əs-Sisinin sözlərinə görə, bu ölkənin rəhbərliyi limanlar və dəmir yolları şəbəkəsi vasitəsilə Qırmızı və Aralıq dənizlərinin “quru əlaqəsi” üzərində işləyirlər. Həm də El-Ariş limanı da daxil olmaqla, ölkənin müxtəlif bölgələrinin inkişafı üçün bir çox planların həyata keçirilməsi üzərində işləyirik.

Eyni zamanda Süveyş Kanalının rəhbərliyi kanalının genişləndirilməsi imkanlarını nəzərdən keçirir. Eyni zamanda, bu yaxınlarda Süveyş Kanalı administrasiyasının donanmasının Yaxın Şərqdəki ən böyük dib gəmisi – Misir Hərbi Dəniz Qüvvələrinin keçmiş komandanı vitse-admiral Mohab Mamişin adını daşıyan “Mohab Mamish” ilə doldurulduğu məlum oldu. 2019-cu ilə qədər kanalın rəhbərliyinə rəhbərlik etmişdir. Eyni tip digər bir gəmi, Hüseyin Tantavi, 2021-ci ilin avqust ayında kanal rəhbərliyi tərəfindən qəbul ediləcək. İki dəniz gəmisinin inşası 300 milyon avroya başa gəldi. Bu gəmilərin missiyası 24 metrlik sabit bir kanal dərinliyini qorumaq və ehtiyac olduqda mart ayında trafikin sahilə vurduğu bir konteyner gəmisi tərəfindən dayandırıldığı kimi fövqəladə hallarda yardım göstərmək olacaq.

Süveyş Kanalını dərinləşdirmək / təmizləməklə yanaşı, rəhbərlik kanalın genişləndirilməsini də düşünür, çünki Baş qərargah rəisi Usama Rabia bu yaxınlarda CNN Arabic-a verdiyi bir müsahibədə dedi. Onun sözlərinə görə, bu cür hərəkətlərə ehtiyac, Ever Ever konteyner gəmisi ilə bağlı baş verən hadisə ilə sübut olundu və bunlar konteyner gəmiləri ilə vəziyyətin təkrarlanmaması üçün bir fürsət olaraq qəbul edildi.

Bundan əvvəl Misir prezidenti Əbdülfəttah əs-Sisi, kanalın texniki xidmətlərini daha güclü vasitələrlə təchiz etmək və yeni diblər və yedəklər almaq ehtiyacından bəhs etmişdi – belə bir satınalmanın dəyəri təxminən yarım milyard dollar ola bilər.

Misir səlahiyyətlilərinin planladığı tədbirlərə 2015-ci ildə uzunluğu 72 kilometrə bərabər olan əsas kanala paralel olaraq Süveyş kanalının yeni bir kanalı yaradıldığını da əlavə etmək lazımdır. Görünüşü, gəmilərin hər iki istiqamətə keçməsi prosesinin sürətlənməsinə kömək etdi. Ancaq problem ondadır ki, yeni kanal yalnız kanalın şimal hissəsində təkrarlanır, qalan hissə hələ də bir tərəfli nəqliyyatdır.

İsrail bu yaxınlarda Süveyş Kanalı üzərində  Aralıq dənizini Qırmızı dənizlə Süveyş kanalını aşaraq birləşdirə biləcək Ben-Qurion Kanalı fikrini xatırladıqları bir həll yolunun axtarışına fəal şəkildə qatıldı  . Eyni zamanda İsrail səlahiyyətliləri, Aqaba Körfəzi vasitəsi ilə Qırmızı dənizə çıxan Eilat ilə Aralıq dənizi arasındakı məsafənin Süveyş Kanalı yolunun uzunluğu ilə müqayisə edilə biləcəyini və bu səbəbdən Ben-Gurion Kanalı ilə mübahisələndirilə bilər. Süveyş Kanalı üçün bir “ehtiyat” rolunu öz üzərinizə götürün. son bir hadisə nəticəsində dünyadakı çox sayda şirkətin mənfəətini qarət etdi. Ancaq unutmurlar ki, əvvəllər bu möhtəşəm İsrail inşaat layihəsini həyata keçirmək cəhdləri uğursuz oldu.

Ben-Gurion Kanalı layihəsi uzun bir tarixə malikdir. 1956-cı ildə Misir Prezidenti Gamal Abdel Nasser tərəfindən əvvəllər Fransa və Böyük Britaniyaya məxsus olan Süveyş kanalının milliləşdirilməsi barədə qərarından sonra hazırlanmışdır. İsrailin keçmiş baş naziri Şimon Peres bu layihəni 90-cı illərin sonunda nəşr olunan “Yeni Orta Şərq” kitabında xatırlatdı  .

 Layihəyə dair izahat qeydində deyildiyi kimi  İsrail kanalının  Negev çölündən, Eilatdan şimala – iki dağ arasında və Aralıq dənizinə qədər qazılması lazım idi  . Layihənin son dərəcə yüksək maliyyətinə əlavə olaraq qazıntı işləri zamanı 520 nüvə bombasının istifadəsi təklif edildi. Bununla birlikdə, sonda layihə donduruldu: nüvə partlayışları radiasiya fonunda bir artıma səbəb olacaq və adi tikinti zərərli oldu. Bundan əlavə, layihə müəllifləri İsraili əhatə edən ərəb ölkələrinin alternativ bir Süveyş kanalının inşasına qarşı çıxacaqlarını açıqladılar.

Təl-Əviv bu gün Ben Gurion Kanalını beş il ərzində inşa edəcəyini və yeni nəqliyyat arteriyasını fuar yolu boyunca otel, restoran və gecə klubları olan kiçik şəhərciklərin inşasını əhatə edəcək çoxsahəli bir layihəyə çevirəcəyini vəd edir. Bununla birlikdə, investorlar Ben-Gurion Kanalı ilə əlaqədar bədbindirlər, ilk növbədə Süveyş Kanalında 23 Martda baş vermiş hadisələr kimi hadisələrin o qədər də tez-tez olmamasıdır. Bundan əlavə, qazıntı xərclərini azaltmaq üçün nüvə bombalarından istifadə etmək ehtiyacı bu şübhələri daha da gücləndirir.

Rəsmi Təl-Əvivin Ben-Qurion Kanalı layihəsini canlandırmaq planlarının özü, əvvəlcə hər il təxminən 6 milyard dollar gəlir gətirən Süveyş Kanalından əldə olunan qazancın bir hissəsini itirmək qorxusu üzündən Qahirədə diqqəti artırdı. Bu şərtlərdə Misir prezidenti Əbdülfəttah əs-Sisi, Süveyş kanalının  160 ildir dünya ticarətində mühüm rol oynadığını cəmiyyətə belə xatırlatdı  .

İsrail Ben-Gurion kanalından əlavə İsrail Nəqliyyat Naziri İsrail Katz tərəfindən 2018-ci il Noyabr ayının əvvəlində Oman Sultanlığında keçirilən bir konfransda təqdim olunan başqa bir alternativ layihə – “Regional Sülh Yolu” nu təklif etməyə hazırdır  . Bu layihə inşaatdan sonra İsrail səlahiyyətliləri tərəfindən elan edildi  . Aralıq dənizi sahilindəki Haifa liman şəhərini İordaniya üzərindən Səudiyyə Ərəbistanı və Ərəbistan yarımadasındakı digər sünni dövlətlərlə birləşdirmək fikri ilə 2016-cı ildə rəsmi olaraq açılan Haifa limanından Beyt Ş’an’a bir dəmir yolu xətti. . 2200 km-lik bu dəmir yolu şəbəkəsinə hava və dəniz yolları üçün alternativ bir marşrut adı verildi və Körfəz neft və qaz ixracatının təxminən 90% -nin keçdiyi Hormuz Boğazı və Bab əl-Mandebdən yan keçdi. O dövrdə İsrail və Ərəblər arasındakı gərgin münasibətlər səbəbindən bu layihə şübhəli görünürdü, lakin 2020-ci ildə “İbrahim müqaviləsi” nin ortaya çıxmasından sonra (bir sıra ərəb ölkələri arasında İsrail ilə əlaqələrin normallaşdırılmasına dair bir razılaşma), həyata keçirilməsinin reallığı İsrail təmsilçilərinin açıqlamalarında səsləndi.

Əlavə olaraq, Süveyş Kanalına regional bir alternativ olaraq,  Fars körfəzindən Avropaya neft ixracatı üçün Səudiyyə Əl-Qaysumu Livan Sidonla birləşdirən Tapline Trans-Ərəb Boru Kəməri üçün danışıqlar yenidən başladı  . İnşaatı 1947-ci ildə başladı və 1950-ci ildə ilk nasos onun üzərində baş verdi. Uzunluğu gündə 300 min barel olan ilk iş qabiliyyəti ilə 1214 kilometr idi və daha sonra bir neçə nasos stansiyası əlavə edildikdən sonra 500 min barrelə qədər artdı. Ancaq İsrail 1967-ci ildə Golan Təpələrində Tapline boru kəmərinin bir hissəsini dağıtdı, bundan sonra Riyad qeydiyyatdan keçsə də fəaliyyətini dayandırdı və hal-hazırda istifadəyə yararsızdır.  Bir sənaye mirası sahəsi olaraq 2020-ci ilin dekabrında Tapline.

Misir mütəxəssislərinə görə, bu Tapline layihəsi Misir maraqlarına ciddi şəkildə zərər verə bilməyəcəkdir, çünki bu cür neft kəmərinin iqtisadi məqsədəuyğunluğu ortadan qalxdıqdan sonra supertankerlər neft sənayesində çoxdan istifadə olunur.

mənbə: https://ru.journal-neo.org/2021/04/16/egipet-i-izrail-zadumalis-ob-al-ternative-sue-tskomu-kanalu/