Avropa Yenidənqurma və İnkişaf Bankının (EBRD) araşdırmalarına görə, Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu (Orta Dəhliz) üzrə konteyner daşımaları 2040-cı ilə qədər 130 min TEU-ya yüksələcək. Proqnozlara görə, 2025-ci ildə konteyner daşımaları 80 min TEU, 2030-cu ildə 110 min TEU, 2035-ci ildə isə 125 min TEU səviyyəsində gözlənilir. Bəs hazırda Orta Dəhliz boyunca görülən işlər 2030-cu ilə qədər bu göstəricilərə çatmağa imkan verəcəkmi?
“Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu” Beynəlxalq Assosiasiyasının Baş katibi Qaydar Abdikerimov bildirib ki, ötən il Orta Dəhlizlə 33 min 600 TEU konteyner daşınıb: “Artan yüklər dəhlizin çatışmazlıqlarını göstərdi. Biz bu marşrutun daha da inkişaf etdirilməsi üzərində işlədik. Planlarımızdan biri dəhlizin sinxronlaşdırılmasıdır. Bunun üçün Orta Dəhlizə üzv olan ölkələr (Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə, Qazaxıstan) 5 illik Yol Xəritəsi imzalayıb və layihəyə təqribən 6 milyard avro vəsait xərclənəcək”.Nəqliyyat sahəsi üzrə ekspert Rauf Ağamirzəyev “Report”a açıqlamasında bildirib ki, Orta Dəhlizə gələcəkdə daha böyük yüklərin cəlbi üçün böyük layihələr icra edilməlidir, bunun üçün isə bir sıra işlər həyata keçirilməlidir.Ekspert deyib ki, son zamanlarda baş verən problemlərdən biri Xəzər dənizinin suyunun geri çəkilməsidir, bu isə limanlarda gəmilərin hərəkətinə problem yaradır.“Buna baxmayaraq gələcəkdə yükdaşımaların artmasını nəzərə alaraq, Xəzərdə gəmi və bərələrin sayının artırılmasına ehtiyac var. Azərbaycan bu baxımdan daha üstün mövqedədir. Belə ki, Xəzərdə daha çox gəmilər Azərbaycana məxsusdur. Ölkədə Gəmiqayırma Zavodunun imkanlarını nəzərə alaraq, Azərbaycan həm öz ehtiyaclarını ödəməklə yanaşı, həm də Xəzəryanı ölkələrə xidmət göstərə bilər”, – deyə o bildirib.
R.Ağamirzəyev qeyd edib ki, bundan əvvəl sifariş verilən gəmilər Volqa-Don kanalını nəzərə alınmaqla sifariş edilirdi: “Hazırda Xəzərdə inşa edilən və artıq fəaliyyət göstərən “Akademik Zərifə Əliyeva” və “Azərbaycan” Ro-Pax tipli gəmiləri məhz Xəzərdə daha çox yükü daşımaq iqtidarındadır və bu növ gəmilərin istehsalı davamlı olacaq”.O hesab edir ki, həm Azərbaycanda, həm də Qazaxıstanda liman infrastrukturu genişləndirilməlidir: “Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının inkişaf modeli ikinci faza çərçivəsində müəyyənləşəcək. Bakı Limanının 1-ci fazada yükaşırma potensialı 15 milyon ton, o cümlədən 100 min TEU konteyner təşkil edir. İkinci fazada isə Bakı Limanından 25 milyon tona qədər yük aşırıla biləcək. İlkin təxminlərə görə, Bakı Limanından ildə 500 min konteyner keçə biləcək”.Ekspert vurğulayıb ki, Azərbaycanda qonşulara doğru yönələn dəmir yollarının hamısı əlaqələnməlidir: “Hazırda Azərbaycanda fəaliyyət göstərən bütün limanlara dəmir yolu əlaqəsi var. Bu da Azərbaycan üzərindən bütün yüklərin şaxələndirilməsinə imkan verir. Yüklərin növlərinə uyğun çeşidin artması böyük bir investisiyadır. Yüklərin artması ilə investisiya planına uyğun olaraq genişləndirmə işləri görülə bilər. İlkin olaraq baza infrastrukturunun olması üstünlükdür, bu da yüklərin bizə tərəf cəlbi üçün bir fürsətdir”.O həmçinin qeyd edib ki, Azərbaycan xərclərini optimallaşdırmaq üçün dəmir yolu üzrə dəyişən cərəyana keçib: “Dəyişən cərəyanla işləyən 40 lokomotiv, dəyişən və sabit cərəyanla işləyən 10 lokomotiv alınıb. Bununla yanaşı, manevr etmək üçün yeni teplovozların alınması üçün sifarişlər verilib və bunların sayı artırılaçaq”.